SELAMAT DATANG KE BLOG JPH (TERIMA KASIH) SESI JUN 2016

laman aktiviti JPH

laman aktiviti JPH

Followers

Sunday 28 September 2014

Lawatan Industri : Istana Budaya dan PICC



24 dan 25 Ogos 2014 yang lalu telah berlangsung satu lawatan industri bagi memenuhi keperluan subjek HT225- Audience Management Program Diploma Pengurusan Acara semester 2 seramai 23 orang pelajar dan 3 pensyarah pengiring.



Perjalanan bermula dari jam 8 pagi dari Politeknik Ibrahim Sultan ke Kuala Lumpur. lawatan disambut oleh ketua pemasaran Puan Linda dan pegawainya Pn. Hashima. Lawatan pertama ke Istana budaya mendedahkan pelajar kepada banyak informasi berkenaan pengurusan audiens dan acara. Sesi pertama disampaikan oleh Encik Shafie, penolong pemasaran memperkenalkan istana budaya, video korporat dan penerangan umum fungsi istana budaya yang berada dibawah Kementerian Kebudayaan dan  Pelancongan Malaysia. Pada sesi kedua, pelajar diberi peluang melawat panggung teater lambang sari. Mereka berpeluang melihat sendiri peralatan dan kelengkapan bagi sesebuah tayangan dilaksanakan. Manakala sesi ketiga pula, pelajar dibawa ke ruang galeri dan seterusnya menutup sesi lawatan pada jam 5 petang.



Lawatan seterusnya ke Putrajaya International Convention Centre. Lawatan disambut Puan Diana, pegawai yang bertugas bermula pukul 10 pagi. Pelajar dibawa ke beberapa dewan utama yang berada di dalam pusat konvensyen antarabangsa itu. Antaranya ialah Plenary Hall yang berkapasiti 3000 pax, Head of States Rooms dewan persidangan dan Putra Hall sesuai untuk menganjurkan acara keraian.



Semoga lawatan ini memberi impak yang lebih berkesan dalam melahirkan graduan yang bukan hanya pada teori tetapi juga praktikalnya dalam realiti industri

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...